
پژوهشگران بریتانیایی از سال 1990 تحقیقات خود را بروی 63500 زن و مرد این کشور آغاز کرده بودند و نتایج تحقیقاتشان حاکی از آن است، رژیم غذایی افراد گیاهخوار، مانع بسیار مؤثری است در برابر بیماری سرطان.
آمار به چاپ رسیده در برگیرندۀ تمامی سرطان های مختلف می باشند، به جز سرطان روده و سرطان پروستات.
این گزارش متذکر می شود که افراد گیاهخوار معمولأ زندگی سالمی دارند و نه سیگار می کشند و در مصرف مشروبات الکلی زیاده روی نمی کنند. و اما ویژگی نتایج تحقیقات پژوهشگران دانشگاه "آکسفورد" این است که برای نخستین بار نشان داده شده که افراد گیاهخوار بر خلاف تصورات گذشته، بیش از دیگران در خطر ابتلا به سرطان روۀ بزرگ قرار دارند.
پایگاه آگاهی رسانی محیط زیست ایران